van South Australia naar Victoria

20 maart 2012 - Stawell, Australië

hallo allemaal

vandaag was dagje in de auto, in totaal ruim 530 km gereden over 2baans wegen om van Berri (South Australia, SA) naar Stawell (Victoria). Tijdens deze rit kwamen we door diverse natuurparken met diverse begroeiing, van bossen tot open savanne achtige landschappen. Daartussen uitgestrekte landbouwgebieden met in 1ste deel ook veel fruit boomgaarden. In Mildura kwamen we weer dichtbij de Murray River en hier waren ook weer wat mooie kliffen (red cliffs). De rivierenstreek in SA is ook een quarantaine gebied betreffende fruit. Staan check points langs de weg als je er naartoe rijdt en je mag absoluut geen fruit bij je hebben in de auto als je dat gebied ingaat. Men is als de dood op ziektes.

Nu zijn we voor tussenstop in Stawell, morgen nog ongeveer 130 km rijden tot we bij kennissen zijn waar we komende 2 dagen verblijven. Op donderdag zullen we een soort openlucht museum over de goudzoekerstijd bezoeken (Sovereign Hill) en op vrijdag gaan we onze kennis Katrina en haar gezin ophalen om samen met hun weekend in het natuurpark the Grampians door te brengen. Haar ouders hebben er een vakantiehuis in de bergen waar de dieren vrij rondlopen en goed te spotten zijn. Erg leuk om daar te zijn dus. Zondag rijden we terug naar Melbourne om om 3 uur locale tijd terug naar Perth te vliegen. Daar beginnen we aan laatste week en Harry aan zijn klus.

Het kan komende dagen stil zijn op de reislog aangezien we mogelijk weinig verbinding hebben komende dagen, in dat geval tot zondag!

gr van ons 2

1. Sandra & Frans:
    20 maart 2012
    Ditmaal een reisdag achter de rug! Wat is het leven toch zwaar?
    De chauffeur op de foto is wel heel serieus aan het sturen, maar komt enigszins bekend voor! Sterkte met het laatste stukje van de autorit. Groetjes, Sandra & Frans
  2. Marja Sterk:
    21 maart 2012
    Het is net of ik ook een beetje op vakantie ben al hoef ik niet zo veel kilometers te rijden. Het ziet er geweldig uit allemaal. Echt een heel gevarieerd landschap, precies zoals je ook in diverse series ziet. Veel plezier in julie laatste week. xx Marja. ps. 28 maart gaat het voor mij beginnen, zie er erg tegenop!